Strategii de marketing pentru comerțul electronic al anului 2021

Strategii de marketing pentru comerțul electronic al anului 2021

Se estimează că evoluția comerțului electronic ar avea o creștere de până la 476 miliarde de dolari până în 2024. Odată cu acest boom digital, magazinele online sunt nevoite să depună eforturi supliemntare pentru a se diferenția. Totodată, asta implică crearea unei strategii unice și eficiente de marketing.

Gandeste-te numai la asta: într-un singur minut, clienții folosesc coduri de reducere, urmăresc influencerii pe platformele sociale, dau clic pe reclame de pe Facebook, citesc e-mailuri promoționale, compară prețuri și cheltuiesc milioane de lei online. Prin urmare, pentru a atrage atenția publicului țintă, specialiștii în marketing ar trebui să țină cont de aceste noi tendințe și strategii de marketing pentru a crește vânzările:

Marketing de conținut

Internetul înseamnă conținut – de la GIFuri haioase până la articole bine documentate sau webinarii. Prin urmare, clienții își petrec peste o treime din zi delectându-se cu conținut, de pe mai multe tipuri de dispozitive.

Așadar, cum folosești marketingul de conținut în avantajul tău?

Internetul oferă marketerilor o multitudine de mijloace eficiente de conectare cu clienții potențiali sau existenți. De exemplu, un conținut de calitate și informativ poate duce la fidelizarea consumatorilor și ajuta clienții să ia decizii de cumpărare în cunoștință de cauză.

Marketingul de conținut implică crearea de materiale (de exemplu, videoclipuri, postări de blog, GIF-uri etc.) care atrag, convertesc și fidelizează publicul țintă. Prin această strategie educi potențialii clienți cu privire la serviciile / produsele tale, stabilindu-ți în același timp o poziție de lider în domeniu.

Logica este simplă: furnizezi în mod gratuit conținut informativ și care rezolvă problemele potențialilor clienți. De asemenea, îți poți prezenta expertiza, ceea ce înseamnă că produsele și serviciile tale vor fi alternativa evidentă ori de câte ori potențialii clienți vor vrea să încerce singuri anumite strategii oferite. Mai mult, crearea de conținut îți oferă posibilitatea de a-ți prezenta produsele.  

În mod ideal, conținutul ar trebui să fie bine cercetat, aprofundat și util. Conținutul de calitate include:

  • Testimoniale, mărturii și studii de caz
  • Conținut interactiv – teste sau quiz-uri care ajută clienții să își identifice problema
  • Conținut informativ – webinarii, tutoriale sau ebook-uri
  • Conținut instructiv –  postări pe blog

 

Prioritizeaz-ți ideile și creează conținut în jurul lor. Când generezi conținut, încearcă să utilizezi cât mai mult cuvintele tale cheie (le vei găsi cu ajutorul Google). Experții recomandă să nu te abateți de la ceea ce funcționează – cel puțin nu prea departe!

De asemenea, crează conținut mai bun decât cel deja existent adaugă plus valoare acestuia. După ce ai terminat, publică-l și distribuie-l pe blog, în email și pe rețelele sociale frecventate de clienții tăi. 

Marketing prin recomandări

Deși subevaluat, marketingul prin recomandări reprezintă o strategie puternică de marketing pentru sectorul de eCommerce. Suntem ființe sociale cărora le place să împărtășească experiențe, să facă parte dintr-un grup sau sau să se identifice cu el.  Vrem ca prietenii să evite experiențele îngrozitoare sau să se bucure de cele bune.

Configurează un program de marketing prin recomandări prin utilizarea unor servicii de software performant. În acest timp, asigură-te că oferi stimulentele potrivite.

De exemplu, un cupon de reducere va funcționa perfect pentru produsele utilizate frecvent în timp ce stimulentele în numerar sunt excelente pentru un tip de achiziție unică de produs / serviciu. 

Omni-Channel Marketing

În timp ce stabilești cel mai bun ROIpe un canal de marketing trebuie să ții cont și de conectarea cu clienții. Astfel, marketingul Omni-channel devine o necesitate absolută.

Un sondaj Adobe a concluzionat că: 59% dintre consumatori cercetează și compară magazinele online de pe o piață înainte de a face o achiziție în timp ce 48% se uită la site-urile mărcilor, 40% la magazinul online, 38% la recenzii, 22% caută înformația și pe rețelele sociale și 19% la conținut video. Clienții sunt deja pe toate canalele, de aceea este nevoie ca site-urile de comerț electronic să țină pasul.

Reține, marketingul omni-channel nu presupune prezența pe toate canalele de marketing existente. Nu. Este vorba de focalizarea atenției pe canalele de marketing pe care frecventează publicul tău țintă, maximizarea vizibilității în online pe acele platforme și crearea de oportunități de interacțiune cu potențialii clienți.

Pentru a asigura un marketing cross-channel de succes, depune eforturi să îți înțelegi clienții-țintă cât mai bine. Folosește AI și algoritmi bazați pe învățarea automată pentru a analiza datele cu privire la comportamentul consumatorului și pentru a prezice astfel comportamentele de grup.

Apoi, personalizează mesajele promoționale și recomandările de produse astfel încât să se potrivească fiecărui client. 42% dintre consumatori sunt deranjați când li se prezintă informații și oferte irelevante. Mai mult, oferă clienților fideli cupoane de reducere, reclame inteligente retargetate, videoclipuri utile personalizate sau mesaje pe rețelele sociale.


Partneriatul cu o agenție expertă în marketing precum Markertomize îți poate fi de mare folos în dezvoltarea online a afacerii tale. Ne concentrăm pe afacerea ta, îți oferim soluții utile și rezultate măsurabile. Contactează-ne pe hello@marketomize.ro pentru mai multe informații.

Fără comentarii

Adaugă un comentariu

Comentariu
Name
Email
Website