5 tendințe majore in marketing digital care vor domina anul 2021

5 tendințe majore in marketing digital care vor domina anul 2021

Există o mulțime de motive pentru care ne bucurăm că s-a sfârșit anul 2020 și la fel de multe motive pentru care  așteptăm cu nerăbdare anul 2021. Și în lumea marketingului digital, viitorul pare tot mai luminos.

Pandemia datorată crizei sanitare a adus tehnologia online mai multor oameni, întrucât ne-am adaptat, sau cel puţin am încercat, la muncă şi şcoală online. La fel cum majoritatea oamenilor  au început să-și regândească valorile și să-și amintească ceea ce este cu adevărat important, la fel şi priorităţile sociale sau sustenabilitatea ar fi de menţional în agenda digitală a anului 2021.

Vă prezentăm câteva tendinţe care, credem noi,  vor domina online-ul anului 2021.

Tendința 1 – Noi evoluții în e-commerce

Potrivit raportului furnizat de Thredup în anul 2020, piața de produse second hand va atinge valori de peste  64 miliarde de dolari până în 2024. Platforme de revânzare precum OLX, vor surclasa modulul tradițional de cumpărare din magazine fizice. 

Acestă tendiță a fost cauzată și de criza COVID-19. Mulți consumatori au fost nevoiți să economisească bani deoarece finanțele le-au fost afectate. Alții îți vor regândi obiceiurile de cumpărare dintr-o schimbare a valorilor lor. 

De asemenea, schimbările climatice, deșeurile și poluarea care provin din acea cultură a consumerismului sunt probleme care au devenit din ce în ce mai importante încă de dinainte de sosirea pandemiei.  Tânăra generație pare să fie mai interesată de aceste aspecte  de conservare și caută marci de alimente bio sau reciclabile care să reducă poluarea și să păstreze mediul înconjurător cât mai curat.  

Brandurile  care care îmbrățișează această cultură a sustenabilității și aici menționez gigantul IKEA care a lansat recent un serviciu de „pick-up” care permite clienților să-și aducă produsele înapoi în magazin pentru a fi revândute, în schimbul unor vouchere vor supraviețui pe piață. 

Tendința 2 – Branduri care au și promovează valorile sociale

Pentru a avea succes în 2021, și nu numai, brandurile vor trebui să regândească și propriile valori și să învețe să le descopere într-un mod autentic.

Consumatorilor de astăzi le pasă de mediul înconjurător, de planetă și societate, indiferent dacă este vorba de drepturi LGBTQ, egalitate de gen sau anti-rasism. Dacă nu ai o poziție clară cu privire la aceste probleme ca și brand, ar trebui să începi să te gândești la asta și să comunici totodată.  

Amintește-și că generația Z nu numai că îți vă cere să fii „alert” dar vor urmări și dacă respecți aceste valori promovate. Iar știrile pe social media devin în zilele noastre virale extrem de repede. Transparența, onestitatea și autenticitatea sunt secretele marketingului social de succes. 

Tendința 3 – Cursuri online personalizate

Dacă ar fi să identificăm lucurile valoaroase din anul pandemiei, învățarea online a cunoscut progrese spectaculoase. Cu școlile închise și sălile de curs goale în timpul izolării, școala s-a reinventat. Și nu numai elevii ci și adulții au căutat modalități online de a-și dezvolta competențele sau de a se reprofila fie prin urmarea de cursuri în direct, folosirea de aplicații de învățare la distanță, sesiuni pe Zoom sau YouTube.

Procesul de învățare online a devenit mai accesibil și mai acceptată în 2020. Și în 2021 va continua să se dezvolte și să se adapteze cerințelor studenților, tinerilor și nu numai.  Tendințele în domeniul învățării online vor include micro-învățarea, unde lecțiile sunt împărțite în bucăți ușor de digerat (în stilul aplicației Duolingo de învățare a limbilor străine) și interactivitate, având cursuri distractive și interactive. E-learning-ului, mai ales,  a fi tot mai personalizat. Locația, dispozitivul sau fusul orar vor fi probleme minore, deoarece se va putea crea un plan educațional bine pus la punct, adaptat fiecărui stil și nevoi de învățare.

Tendința 4 – Căutare vocală

Pe măsură ce tehnologia audio începe să fie tot mai evoluată, consumatorii par să o accepte și să o privescă cu încredere. Noi estimăm că va înlocui în scurt timp căutarea prin atingere în browserele motoarelor de căutare. 

Un exemplu reprezentativ este dezvoltarea aplicațiilor asistenților vocali, precum Siri, Asistentul Google și Alexa. Această nouă tendință a fost determinată, parțial, de pandemia de coronavirus. Persoanele mai tinere, în special, le utilizează ca principală sursă de știri și divertisment. Mai mult, brandurile profită de această nouă tendință pentru a crea aplicații pe bază de voce. 

Tendința 5 – Gaming aplicat în business

Pentru brandurile inteligente, jocurile reprezintă o modalitate deosebit de atractivă pentru conectarea cu clienții. Specialiștii în marketing pot interacționa cu un public mare, direcționat, hiper-concentrat, iar posibilitățile creative depășesc cu mult doar reclamele. Consumatorii își pot îmbrăca avatarul în Gucci, Louis Vuitton sau o serie de alte mărci. Acest tip de plasare de produse este cunoscut sub numele de „skinning”. Multe branduri vor introduse aceste jocuri în strategia de marketing. 

Pentru multe branduri, jocurile prezintă o oportunitate de marketing irezistibilă. Acestea oferă un public deja angajat, hiper-concentrat și vizat, iar posibilitățile de inovare sunt aproape nelimitate. Credem că aceasă stregie de marketing va evolua în anul 2021, pe măsură ce tot mai multe mărci o vor utiliza pentru a interacționa cu clienții.


Partneriatul cu o agenție expertă în marketing precum Markertomize îți poate fi de mare folos în dezvoltarea online a afacerii tale. Ne concentrăm pe afacerea ta, îți oferim soluții utile și rezultate măsurabile. Contactează-ne pe hello@marketomize.ro pentru mai multe informații.

Fără comentarii

Adaugă un comentariu

Comentariu
Name
Email
Website